Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Ketron Audya
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 11/09/2009 :  16:58:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hier http://www.ketron.it/audya/index.asp kwam een demo tegen van de nieuwe Kentron Audya Keyboard.

Dit Keyboard maakt gebruik van real audio.
Vooral de Drums vindt ik realistisch klinken.

Kunnen we deze drumsounds niet sampelen en een drumset maken voor de Tyros.

Op You-tube staan ook een paar demo's maar deze vondt ik niet zo goed als op de Ketron.it site zelf

Verder veel galm op de sounds en erg veel ruis vooral op de Piano.

Groeten Wim

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 11/09/2009 :  19:54:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Op div fora zijn er zo veel problemen met de Audya gemeld dat ik er nog niet aan zou willen beginnen.
Het enige bijzondere aan dit toestel is de drums, deze zijn echter lang niet in alle stylen te gebruiken en zijn ook niet te veranderen.

Soryt
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 11/09/2009 :  20:12:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn vraag was kunnen we deze drum-grooves niet in een een wave/sample voor de tyros converteren.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 11/09/2009 :  20:49:12  Toon profiel  Reageer met citaat
En Arno.

Ik kon met de zoek functie geen item vinden met audya,
wel met Ketron-SD-1.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 26/09/2009 :  18:51:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag forumleden
Ben net terug van Miami en heb daar de ketron audya gehoord en bespeeld.
De T-3, hoe goed hij ook is, verbleekt hierbij.
Wij hebben het geluk gehad om beide instrumenten naast mekaar te zetten in een opnamestudio en te vergelijken .
De audya heeft een zeer realistische drumsectie, de T-3 kan dit niet aan of evenaren.
Ketron of solton is een begrip dat weinig mensen waardeerd
Ik ben een *****zak en ik vaag er mijn *****n aan .
Maar met de audya krijg ik graties als promotie materiaal in Belgium
Dit noemen ze endorsment...
Groeten
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Ga naar bovenaan de pagina

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 26/09/2009 :  21:21:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis, dus je bespeelt nu dit jou ter beschikking gestelde instrument en promoot het in Belgie ?

Succes Louis
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 26/09/2009 :  22:09:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind dat yamaha maar met een drum premium pack moet komen met echte realistische drum sounds.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 27/09/2009 :  01:55:46  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi ,

Ik heb een paar jaar geleden een x1 gehad van (ketron-solton ongeveer 2 weken ) en moet zeggen het was een mooie machine met mooie klanken en styles maar ik vond de degelijkheid van de toetsen , etc.. etc.. erbarmelijk slecht.
ik ben toen ook meteen overgestapt op de yamaha psr9000 en vervolgens op tyros en daarna tyros2.
en daar ben ik nog steeds te vreden mee , tuurlijk zou ik ook de tyros 3 graag willen hebben maar mijn verstand zegt gewoon je moet ook eens een keer tevreden kunnen zijn met wat je hebt.
Als je iedere keer een nieuw keyboard moet kopen als er weer eens iets nieuws uitkomt op de markt dan kun je blijven kopen.

het nieuwe Ketron Audya Keyboard heb ik inmiddels ook live kunnen horen en bespelen en ja de drums klinken inderdaad super goed en er is een mooi jasje omgedaan ''maar'' voor de rest vind ik persoonlijk ketron niet veranderd tenopzichte van jaren geleden.
En daarom vind ik het zijn geld ook niet waard.
Bij yamaha veranderen de klanken en styles etc etc altijd wel iets maar bij ketron niet.
Ketron heeft alleen nu een goeie slag geslagen met die nieuwe drums en die nieuwe electrische gitaar klanken , maar dan heb je het ook gehad.

Voor mij kan er daarom ook nog steeds geen ander keyboard tippen aan de hele tyros serie.

En als de mensen straks helemaal het verschil niet meer horen tussen een cd en live muziek zal het voor de muzikant steeds moeielijker worden om de mensen te overtuigen dat er live gespeeld word.
het is allemaal begonnen met het invoeren dan midifiles en als er straks ook nog eens dat realistische geluid bijkomt , betekend dit het einde van de éénmans orkesten en duo's.
vroeger zat er op elk feest , in elke café/zaal wel een bandje te spelen , maar nu dus niet meer .


Groetjes Ben



Bewerkt door Ben op 27/09/2009 02:03:33
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 27/09/2009 :  07:39:42  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis

Sis, dus je bespeelt nu dit jou ter beschikking gestelde instrument en promoot het in Belgie ?

Succes Louis


Klopt gedeeltelijk, ik ga de audya uitsluitend gebruiken in de opname-studio en niet voor optredens. Dit vanwege zijn echt doordachte drumkwaliteiten.
Men weet dat er softwarematige problemen zijn, waardoor de audya nog niet helemaal op punt staat.
Volgende week vertrek ik terug richting USA, dan zal ik meer weten hoe het eigenlijk in mekaar zit en of er al updates zijn.
In ieder geval zal ik ( met mijn nieuw internetbedrijf ) eens een paar demo's laten horen hier opgenomen met protools 8 en sonar 8.5 producer.
Greetz,
sis


Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Ga naar bovenaan de pagina

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 27/09/2009 :  12:43:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Elk Keyboard heeft z'n eigen specialiteiten, je kan nooit een keyboard maken die alles in hem heb daarom moet er ook verschil zijn. en zo is er voor ieder wat wil de ene houd van Roland en de andere weer van Yamaha en weer een ander van Ketron en over smaken discusseren iedereen heeft daar z'n eigen mening over. Zoals ik al eerder de discussie over de Roland Prelude die klinkt ook heel goed.

Groetjes,

Daniel.
Ga naar bovenaan de pagina

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  00:02:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,
ik speelde op de audya op de muziekbeurs in Frankfurt:
toestel liep heel de tijd vast. Maak dat maar live mee. Drums ok, daar is iedereen het over eens.
De blazers vond ik maar niks. Geef mij maar een toestel dat werkt. Ook gratis hoef ik hem niet en dat meen ik. Een keyboard gebruik ik niet als studio-instrument maar om uit te gaan spelen en dan moet hij altijd werken. Al lange tijd (jaren?) wordt er over de audya gesproken, hij kwam uitermate laat op de markt. Het lijkt erop alsof ketron met de komst van de tyros 3 niet langer meer mocht wachten met het op de markt brengen van de audya. Problemen zijn nu noooog niet opgelost. Ik vraag me af of dat nog goed komt.
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  13:48:25  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pianoplayer

Hoi,
ik speelde op de audya op de muziekbeurs in Frankfurt:
toestel liep heel de tijd vast. Maak dat maar live mee. Drums ok, daar is iedereen het over eens.
De blazers vond ik maar niks. Geef mij maar een toestel dat werkt. Ook gratis hoef ik hem niet en dat meen ik. Een keyboard gebruik ik niet als studio-instrument maar om uit te gaan spelen en dan moet hij altijd werken. Al lange tijd (jaren?) wordt er over de audya gesproken, hij kwam uitermate laat op de markt. Het lijkt erop alsof ketron met de komst van de tyros 3 niet langer meer mocht wachten met het op de markt brengen van de audya. Problemen zijn nu noooog niet opgelost. Ik vraag me af of dat nog goed komt.




Hoi Pianoplayer ,

Software problemen was ook 1 van de redenen dat ik toen mijn ketron x1 de deur heb uitgedaan.
Ketron heeft al jaren die problemen maar nooit echt opgelost .
Bij de x1 moest je zelfs uitkijken want daar kon je dus echt alles verwijderen wat erin zat (ze werkte daar toen met een flash geheugen) .
ketron-solton hebben ook wel goede en mooie geluiden maar dat vind ik persoonlijk weer te weinig.
En als ik dan moet kiezen tussen yamaha en ketron-solton dan is dat heel gemakelijk (yamaha dus)

Ik heb toevallig een bekende accordeonist hier in maastricht eens naar een door mij zelf gespeeld nummer laten luisteren zonder dat hij wist dat ik het was die het speelde op de tyros 2.
Hij zei meteen dat hij het een schitteren mooi accordeon geluid vond .
en toen ik hem vertelde dat ik dat dus zelf was op de tyros 2 , was hij even een paar minuten stil want hij dacht echt dat het een gewone accordeon was en geen keyboard.

kijk en dat zegt mij dan genoeg over de kwaliteit van de sound van de tyros .

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 28/09/2009 :  23:16:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben,

Tja, elk zijn ding ook natuurlijk.
Ik kijk er wel naar uit om eens een optreden met een audya mee te maken (zal als toeschouwer zijn natuurlijk).
Een kennis van mij zweert bij Ketron...
Ik hoop dat er ooit een tyros komt met 76 pianotoetsen... (beetje zoals yamaha s70).

Groetjes,
Jurgen
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 29/09/2009 :  08:46:21  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pianoplayer

Hoi Ben,

Tja, elk zijn ding ook natuurlijk.
Ik kijk er wel naar uit om eens een optreden met een audya mee te maken (zal als toeschouwer zijn natuurlijk).
Een kennis van mij zweert bij Ketron...
Ik hoop dat er ooit een tyros komt met 76 pianotoetsen... (beetje zoals yamaha s70).

Groetjes,
Jurgen



Hoi Jurgen ,
zoals je al zegt de één houd van ketron en de ander van yamaha .
Ik heb nog maar weinig ketron keyboards gezien bij live optredens , het meest voorkomend is toch de Motif van yamaha en de tyros begint eindelijk ook aardig mee te tellen bij de live-bands ,want op tv zie je hem al regelmatig.

Een piano klavier is inderdaad mooi , ik heb vroeger een SK76 van GeneralMidi gehad met een heus piano klavier en dat was inderdaad prettig spelen.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er een tyros zal komen met 76 pianotoetsen, maar zeg nooit nooit.



Groetjes Ben


Bewerkt door Ben op 29/09/2009 08:47:54
Ga naar bovenaan de pagina

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 30/09/2009 :  23:15:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Nogmaals elk Instrument heeft z'n specialiteiten en ze kunnen nooit een keyboard maken met ALLES erin maar ik moet zelf nog maar eens gaan luisteren naar de audya.

Grtz,

Daniel.
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 30/09/2009 :  23:23:08  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas

Nogmaals elk Instrument heeft z'n specialiteiten en ze kunnen nooit een keyboard maken met ALLES erin maar ik moet zelf nog maar eens gaan luisteren naar de audya.

Grtz,

Daniel.



Hoi Daniel ,

daarom zei ik in een eerder bericht ook al dat een ieder ook eens tevreden moet kunnen zijn met wat je hebt.
En inderdaad ieder instrument heeft wel weer iets wat de ander weer niet heeft .

maar goed ga inderdaad zelf maar eens luisteren

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000